Základní škola a Mateřská škola Prušánky

FB škola škola 518 374 379 školka školka 518 374 159 jídelna odhlášení obědu 722 979 235

Škola / Informace od školy pro žáky / 9. třída

Učivo pro 7.A (11. - 20. 3.)

Český jazyk:

- Vypracovat do sešitu: str. 35/poučka-skládání; 35/1a; 36/5; 36/poučka; 41/2a

- Ústně: str 35/8a; 36/7; 37/2a; 38, 39 - přečíst poučky; 40/2,3; 43/3,5; 45/4; 47/2,4; 48/5a

- učebnice "Literatura 7": str. 17 - 19 přečíst 

 

Matematika:

Racionální čísla

- učebnice 79/1-4; 80/5; pokračovat - zlomky str. 80/1; 81/2, 9; 82/2

- pracovní sešit: 28/5-7; 29/8-12

- užitečný odkaz: www.khanovaskola.cz -> postup klikni "Začít hned teď" -> racionální čísla -> desetinná čísla nebo zlomky - rolovat dolů a vyber si, co potřebuješ procvičit

 

Přírodopis:

- učebnice Přírodopis 1. část: Lidská sídla - str. 44-49 - přečíst

 

Zeměpis:

- Severní Evropa -> uč. str. 71 - 73 - přečíst a zápis

- na papír u pěti evropských měst urči zeměpisnou polohu

 

ORV:

Stát - přečíst str. 46-47 a do sešitu Formy státu

_____________________________________________________________________________

Dějepis:

Milí sedmáci, v příloze tohoto příspěvku máte tři PDF soubory s úkoly (zadání práce, pracovní list, prezentace) na další 2 týdny. Stáhněte si je, vytiskněte a plňte průběžně úkoly. Pokud by někdo neměl tiskárnu, chápu. Stačí vyplnit v počítači a poslat ke kontrole. Prosím, pročtěte si pokyny a zašlete mi vaše práce na e-mail: jana.padalikova@zsprusanky.cz. Soubor "DĚ7_Domácí výuka" a PL_Poslední Přemyslovci po upozornění (díky, Marťo) vkládám  raději ve formátu PDF i word, kdyby se vám s PDF pracovalo zle.

Těším se na vaše práce,

p. uč. Padalíková

 

Angličtina

1. Projděte si znova v sešitech předpřítomný čas, který jsme nedávno začali probírat. Měli byste být schopni mi vysvětlit, kdy se používá a jak vypadají jeho oznamovací a tázací věty.

2. Čím se liší předpřítomný čas od minulého prostého? Předpřítomný nám říká, ŽE se něco stalo a že následek je vidět v přítomnosti („I have eaten the fish.“ = Snědl jsem rybu. = Ryba je teď snězená.) Minulý prostý nám naopak vypráví, co se stalo (a kdy v minulosti se to stalo) a do dneška nebo do této chvíle ten děj už nezasahuje.

3. Až si tyto věci důkladně projdete, vypracujte stranu 36 v pracovním sešitě. Pak ze stran 57 a 58 v učebnici vypište do sešitů všechny věty, které jsou napsány pomocí předpřítomného času.

4. Vypracujte písemně úkoly 1 a 2 ze strany 59 – pozor, ať mají vámi vytvořené věty smysl!

5. Naučte se (nejlépe vytrvalým opakováním) nepravidelná slovesa od „hurt“ po „send“. U každého slovesa si zkuste říct jednu větu v minulém prostém čase, případně i předpřítomném (předpřítomný vyžaduje tvar ve třetím sloupci). Slovesa budou součástí testu, který si napíšeme, jakmile to situace umožní.

 

Angličtina  skupina - p. ředitele

1) Pomaloučku začněte nasávat nepravidelná slovesa. Neříkám, že je máte všechny umět, ale...:-) Seznam najdete zde.

2) Buďte v kontaku s angličtinou - pouštějte se anglická videa, čtěte anglické knihy (stejně jste si nějkou měli vybrat vzpomínáte?)

3) Procvičujte online. Seznam zdrojů najdete zde. Určitě najdete i mnohé další.

4) Zkuste si sami nastudovat, jak se tvoří předpřítomný čas a kdy se používá. Procvičte ho klidně zase online.

5) Do konce března si zkuste udělat pár cvičení v pracovním sešitě UNIT 7.

6) Jestli máte v rodině někoho, kdo umí anglicky, povídejte si s ním. Když ne, zkoušejte si sami mluvit o nějakém tématu.

7)  BE IN TOUCH !

 

Zeměpis

-nezapomínejte na práci s atlasem

 

 

 

 

 

 

 

 

Soubory ke stažení

Základní škola a Mateřská škola
PRUŠÁNKY
Školní 289, 696 21 Prušánky

Mateřská škola 518 374 159

Vedení školy 518 374 151

Školní jídelna 518 374 157

Školní družina 518 374 013

Hospodářka školy 518 374 379

Odhlášení obědů 722 979 235