Základní škola a Mateřská škola Prušánky

FB škola škola 518 374 379 školka školka 518 374 159 jídelna odhlášení obědu 722 979 235

Škola / Informace od školy pro žáky / 8. třída

Angličtina

Hi 8th graders!

I hope you all are doing well? Are you ready for two creative tasks in English? :-)

ÚKOL 1
Říkali jsme si něco o předpřítomném čase. Mrkněte se do sešitů a zalovte v paměti, jak ten čas vypadá a k čemu se používá. Pokud si nejste jistí, podívejte se na toto video v čase od 4:57 – je to sice pro sedmáky, ale pro vás to je zopakování. Až v tom budete mít jasno, budete mít za úkol toto:

Vžijte se do role nějakého smyšleného borce nebo borky, kteří už všude byli a všechno znají, a kteří navíc v životě zvládli vytvořit i několik rekordů. Můžete mít jakkoliv bláznivé nápady, ale všechny musíte napsat pomocí předpřítomného času – to proto, že mi chcete říct, co jste doposud (do přítomného okamžiku) zvládli, kde jste byli atd. Mělo by to být aspoň 10 smysluplných vět, které budou gramaticky správně. Pro inspiraci to může vypadat takto:

Hi! My name is XYZ and I have made many records in my life! Here are they:
I have visited all countries in the world within just a week! 
I haven’t been sick for 40 years!
I have won over Chuck Norris in the game of chess!


Vaši práci mi pošlete do konce tohoto týdne na mail.

 

ÚKOL 2
Tento úkol důrazně všem doporučuji postupně zpracovat – naučíte se u toho více samostatně pracovat se slovníkem, pátrat po správných slovesech a formulovat děj. Navíc je to skvělé video, u kterého možná ani nebudete dýchat, jak je napínavé :-)


1) Při hledání slovíček používejte slovník www.slovniky.lingea.cz (výborný internetový překladový slovník i s frázemi)

2) Podívejte se na toto video. Pouštějte si ho dokola, po částech, dělejte si poznámky. Co se v tom videu postupně děje? Pište si jednotlivé „kroky“, které ten vynálezce do svého přístroje zakomponoval. Například: „Výtah vyveze svíčku nahoru. Svíčka rozehřeje máslo. Máslo sjede po šikmé ploše dolů.“ A tak dále.

3) S pomocí slovníku pak tyto kroky co nejlépe přeložte do angličtiny – pište krátké, jednoduché věty v přítomném prostém čase (ano, přítomném prostém; přesto, že ten děj probíhá a měli byste nutkání tam dávat průběhový, tak pro anglicky mluvící se to odehrává tak rychle, že říkají vždy tu nejjednodušší nejkratší formu – třeba „The candle warms up the butter. The butter slides down the skew surface.“

4) Čím více z toho celého napíšete, tím lépe – napište třeba každý den pár krátkých vět.

5) Bonusová část úkolu pro ty zdatnější z vás: až budete hotovi, přečtetě si po sobě párkrát ten výsledek, pak si pusťte to video, dávejte tam pauzy a po každém kroku zkuste anglicky nahlas popsat, co se právě stalo (třeba v minulém prostém čase). Svůj projev nahrajte a nahrávku mi pošlete (můžete klidně přečíst to, co jste přeložili.)

6) Na odeslání tohoto úkolu máte všichni čas do středy 8. dubna! Berme to tak, že vás to video nadchlo (a já věřím, že jo) a já jsem ho jako neviděl – vy mi chcete dobře popsat, co se tam všechno odehrálo, abych si to dovedl představit.

Držím vám palce a moc se těším na vaše výtvory! Využijte toho, hlavně u druhého úkolu je to skvělá příležitost, jak si zkusit zároveň práci překladatele a naučit se spoustu věcí. Budu rád, když mi zároveň napíšete, jestli byste uvítali více takovýchto úkolů s videem.

Have fun!

Ondřej Nuzík

Fotogalerie

Základní škola a Mateřská škola
PRUŠÁNKY
Školní 289, 696 21 Prušánky

Mateřská škola 518 374 159

Vedení školy 518 374 151

Školní jídelna 518 374 157

Školní družina 518 374 013

Hospodářka školy 518 374 379

Odhlášení obědů 722 979 235